Missie & visie

Bij Kisp geloven we dat iedereen talent heeft. Wij maken er onze passie van om dat talent te helpen ontdekken, versterken en laten groeien, in een leeromgeving die meebeweegt met de wereld van vandaag.
"Jouw talent is onze passie."

We begeleiden volwassenen in het ontwikkelen van hun talenten en competenties. We bieden iedereen de kans om bij te leren, zich te ontplooien en sterker te staan in de samenleving én op de arbeidsmarkt.

Daarvoor creëren we een open, flexibele en stimulerende leeromgeving waarin elke cursist kan groeien op eigen tempo. We spelen in op de veranderende noden van samenleving en arbeidsmarkt en blijven vernieuwen om levenslang leren toegankelijk, relevant en kwaliteitsvol te houden.

Kisp werkt tenslotte binnen het referentiekader voor onderwijskwaliteit en volgt de Vlaamse regelgeving en hervormingen in het volwassenenonderwijs. Zo garanderen we een toekomstgericht opleidingsaanbod voor iedereen.

Strategisch beleidsplan 2025 - 2030

We hechten veel belang aan een reflectieve en systematische werking. Daarom zetten we elke 5 jaar de bakens verder uit voor de toekomst in de vorm van een strategisch beleidsplan. Aan de hand van deze zelfreflectie onderzoeken we onze eigen praktijk en evalueren we de onderwijsleerpraktijk, de leereffecten en het welbevinden van onze cursisten en medewerkers.

Waarden

De waarden vormen de basis van onze identiteit als school en geven richting aan onze besluitvorming. Ze vormen de leidraad in ons dagelijks handelen.

Dynamisch

Diversiteit

Zorgzaam

Duurzaam

Thema's

De thema's zijn bouwstenen die kenmerkend zijn voor de organisatie. Ze vormen de basis voor een systematische aanpak.

Co-creatie

Veelzijdigheid

Ontplooiing

Strategische doelstellingen & speerpunten

Op hun beurt vertalen onze waarden en thema's zich in doelstellingen en speerpunten die concreet vorm geven aan ons beleid.

Doelstellingen

  • Kwalitatieve cursistgerichte opleidingen realiseren
  • Innovatieve & dynamische organisatie zijn
  • Samenwerking en gelijkgerichtheid realiseren
  • Professionaliteit stimuleren

Speerpunten

  • Sleutelcompetenties voor levenslang leren
  • Gedifferentieerde aanpak
  • ICT als middel tot samenwerking en gelijkgerichtheid
  • Flexibel leren
  • Dienstverlening en lokale netwerken